MIKE HUGG
(* 11. 8. 1942 Andover, Hampshire) - dříve bicí a vibrafon, nyní klávesy

V r. 1962 vyzval Michael John Hugg v Butlinově prázdninovém kempu Manfreda Manna, aby se zapojil do jeho jazzového comba. V Londýně posléze společně zformovali The Mann Hugg Quartet provozující moderní jazz. Brzy ovšem začalo převládat blues a uskupení vyústilo v The Mann - Hugg Blues Brothers a původně 4členná sestava dorostla v regulérní kvintet. Společnost EMI s nimi v r. 1963 uzavřela kontrakt, ve kterém ale trvala na názvu Manfred Mann. Již u třetího singlu ‘5-4-3-2-1’, jehož je Mike spoluautorem a který se stal ústřední melodií TV pořadu ‘Ready Steady Go!’, se jim pod rukama náhle zrodil první skutečný hit. Kromě řady význačných autorských i jevištních úspěchů společně s Manfred Mann podílel se tandem Hugg - Mann na stovkách v nejrůznějších soutěžích oceněných TV jinglů a byl též vyzván, aby zkomponoval dnes již legendární soundtrack k filmu ‘Up The Junction’. Rozpuštění kapely v r. 1969 nasměrovalo Hugga k novým cílům - tentokrát to byla epizoda ‘Manfred Mann - kapitola 3’ (Manfred Mann Chapter III), kdy opustil bubenickou židli a usedl za klávesy a jako zpěvák se chopil i mikrofonu a rovněž se zhostil role ústředního autora nadcházejícího repertoáru. Toto období trvalo 2 roky. Zmiňovaný rozchod mu mj. ale vynesl šanci napsat a natočit 2 sólová alba - ‘Somewhere’ a ‘Stress & Strain’.


Následoval další hit-singl, jenž se stal pilotní písní ve své době velice oblíbené TV show BBC - ‘The Likely Lads’. Televize a Mike k sobě nikdy neměli příliš daleko; řada nejúspěšnějších britských komerčních jinglů jako Manikin, Ski či Golden Wonder jsou právě jeho produkty. Je též jedním z vůbec prvních muzikantů, kteří začali využívat výhod éry computerů. Na samém počátku 80tých let dokonce začal s produkčním softwarem Fairlight a následně se propracoval i ke dnes v tomto druhu umění natolik oblíbeným multimediálním systémům Macintosh. Sofistikované interaktivní projekty ho ostatně po tvůrčí stránce fascinují dodnes, i když si nikdy nenechá ujít jedinou příležitost zahrát si s The Manfreds. Autorsky se však seberealizuje i při nejrůznějších dalších příležitostech (v minulosti např.: Jeff Beck a The Yardbirds - ‘You're A Better Man Than I’ - live aj.)

Somewhere (Polydor 1972)   Stress & Strain (Polydor 1973)