  |
|
THOMAS ‘LUI’ LUDWIG
bicí
V r. 1984 začíná Thomas
Ludwig jako samouk a posléze vstupuje do požárnické hudební školy,
kde se zakrátko stává členem ansámblu Ami-Clubband. V r. 1985 přichází
do formace The Stealers a r. 1986 spoluzakládá později velice proslavenou
pop-kapelu Jule
Neigel Band a rovněž zahajuje první studiové produkční kroky.
V r. 1988 produkuje původem sibiřské superhvězdě Julii
Neigelové CD album ‘Schatten
an der Wand’ (Intercord 1988), krátce nato titul ‘Wilde
Welt’ (Intercord 1990) a posléze desku ‘Nur
nach Vorn’ (Intercord 1992). Během r. 1992 pracuje při natáčení
americké funk-soulové zpěvačky a skladatelky Chaka
Khan a taktéž příležitostně působí v německém Studiu
17, kde se mj. podílí na nahrávání německé rockové básnířky Ute
Berling. |
K jeho studiovým kolegům patří i veskrze zkušený zvukový
režisér Winnie
Leyh či další producent Chaka Khan Ralph Zang (studio Due
Acchord 1993/94), k pozdějším jeho působištím náleží např. studio Orion, kam ho angažoval Německý svaz tanečních učitelů. V r. 1994
se účastní natáčení Chrise
Normana (studio Session) a r. 1995 produkuje album ‘Follow’
německého zpěváka, autora a klávesisty Markuse Kohla (studio Venice),
titul ‘Jah-Jah’ - Jule Neigel Band (studio Red Rooster - BMG), asistuje
při nahrávání německé hvězdy Uwe
Janssena či blues session bandu ASM
& Friends (Red Rooster - BMG). V témž roce zakládá
spolu s Christophem Victorem
Kaiserem (bg) a Stefanem
Ivanem Schäferem (g) jazz-fusion-trio Jazz
Pistols. Na přelomu let 1995/96 produkuje nahrávky Uwe
Ochsenknechta pro Metronome
Musik (Red Rooster - BMG). V lednu 1997 vydávají Jazz Pistols
svépomocí CD ‘3
On The Floor’ a renomovaným německým časopisem Jazz
Thing jsou v kategorii ‘Německý jazz’ označeni jako ‘Objev roku’,
také se objevují na 4. příčce v žebříčku ankety Hennessy Blue Note Jazz
Search. Thomas produkuje Jule Neigel Bandu album ‘Alles!’
(BMG 1998) a spoluzakládá kapelu Uwe
Ochsenknecht Band. V lednu 1998 znovu vychází titul ‘3
On The Floor’, tentokrát však na značce Lipstick
Records, která operuje v celosvětové distribuční síti. Thomas
kromě jiného produkčně pracuje na CD albu pěveckého sboru Gospel Celebration,
točí s německým hip-hoppovým zpěvákem a skladatelem jihoafrického původu Xavierem Kurtem Naidoo,
produkuje další desku Jazz Pistols ‘3
On The Moon’ (Lipstick Rec./EFA)
a věnuje se klubovému i festivalovému koncertování jak s Jazz Pistols,
tak i s Jule
Neigel Bandem. Mimo to se také zúčastňuje nejrůznějších kurzů a seminářů
jako ‘Drummer Summer Camp’ (1996, 1998 a 1999) pořádaný společností M&T (Music & Technology), ‘Rock & Jazz Workshop’ v dolnosaském Celle
(několik ročníků), ‘Sommerakademie’
ve městě Riesa ve středním Sasku (1994, 1995,1996 a 1997), školení ‘Drums
& Percussion’ v rámci ‘Dnů perkusí a bicích’ v bádensko-württembergském
Tübingenu - Metzingenu, ‘Bubenický
mítink’ v braunschweigském Salzgitter (1997), pravidelně vystupuje
a přednáší na světoznámém frankfurtském mezinárodním veletrhu MusikMesse…
Dále pak hostuje při otevírání center či zahajování sezón atp. např. v
sárské pobočce mezinárodního řetězce ‘Drums Only’
(1998), LAG Music (Landesarbeitsgemeinschaft) v Remscheidu (1998 a 1999) v severním Vestfálsku
(Düsseldorf) atd., atd. Ovšem nejen vzhledem k tomuto úctyhodnému výčtu
nejrůznějších aktivit se Thomas neochvějně zařadil mezi bubenickou i producentskou
elitu nikoli jen německé scény.

|