THOMAS ‘LUI’ LUDWIG
bicí

V r. 1984 začíná Thomas Ludwig jako samouk a posléze vstupuje do požárnické hudební školy, kde se zakrátko stává členem ansámblu Ami-Clubband. V r. 1985 přichází do formace The Stealers a r. 1986 spoluzakládá později velice proslavenou pop-kapelu Jule Neigel Band a rovněž zahajuje první studiové produkční kroky. V r. 1988 produkuje původem sibiřské superhvězdě Julii Neigelové CD album ‘Schatten an der Wand’ (Intercord 1988), krátce nato titul ‘Wilde Welt’ (Intercord 1990) a posléze desku ‘Nur nach Vorn’ (Intercord 1992). Během r. 1992 pracuje při natáčení americké funk-soulové zpěvačky a skladatelky Chaka Khan a taktéž příležitostně působí v německém Studiu 17, kde se mj. podílí na nahrávání německé rockové básnířky Ute Berling.

 
K jeho studiovým kolegům patří i veskrze zkušený zvukový režisér Winnie Leyh či další producent Chaka Khan Ralph Zang (studio Due Acchord 1993/94), k pozdějším jeho působištím náleží např. studio Orion, kam ho angažoval Německý svaz tanečních učitelů. V r. 1994 se účastní natáčení Chrise Normana (studio Session) a r. 1995 produkuje album ‘Follow’ německého zpěváka, autora a klávesisty Markuse Kohla (studio Venice), titul ‘Jah-Jah’ - Jule Neigel Band (studio Red Rooster - BMG), asistuje při nahrávání německé hvězdy Uwe Janssena či blues session bandu ASM & Friends (Red Rooster - BMG). V témž roce zakládá spolu s Christophem Victorem Kaiserem (bg) a Stefanem Ivanem Schäferem (g) jazz-fusion-trio Jazz Pistols. Na přelomu let 1995/96 produkuje nahrávky Uwe Ochsenknechta pro Metronome Musik (Red Rooster - BMG). V lednu 1997 vydávají Jazz Pistols svépomocí CD ‘3 On The Floor’ a renomovaným německým časopisem Jazz Thing jsou v kategorii ‘Německý jazz’ označeni jako ‘Objev roku’, také se objevují na 4. příčce v žebříčku ankety Hennessy Blue Note Jazz Search. Thomas produkuje Jule Neigel Bandu album ‘Alles!’ (BMG 1998) a spoluzakládá kapelu Uwe Ochsenknecht Band. V lednu 1998 znovu vychází titul ‘3 On The Floor’, tentokrát však na značce Lipstick Records, která operuje v celosvětové distribuční síti. Thomas kromě jiného produkčně pracuje na CD albu pěveckého sboru Gospel Celebration, točí s německým hip-hoppovým zpěvákem a skladatelem jihoafrického původu Xavierem Kurtem Naidoo, produkuje další desku Jazz Pistols ‘3 On The Moon’ (Lipstick Rec./EFA) a věnuje se klubovému i festivalovému koncertování jak s Jazz Pistols, tak i s Jule Neigel Bandem. Mimo to se také zúčastňuje nejrůznějších kurzů a seminářů jako ‘Drummer Summer Camp’ (1996, 1998 a 1999) pořádaný společností M&T (Music & Technology), ‘Rock & Jazz Workshop’ v dolnosaském Celle (několik ročníků), ‘Sommerakademie’ ve městě Riesa ve středním Sasku (1994, 1995,1996 a 1997), školení ‘Drums & Percussion’ v rámci ‘Dnů perkusí a bicích’ v bádensko-württembergském Tübingenu - Metzingenu, ‘Bubenický mítink’ v braunschweigském Salzgitter (1997), pravidelně vystupuje a přednáší na světoznámém frankfurtském mezinárodním veletrhu MusikMesse… Dále pak hostuje při otevírání center či zahajování sezón atp. např. v sárské pobočce mezinárodního řetězce ‘Drums Only’ (1998), LAG Music (Landesarbeitsgemeinschaft) v Remscheidu (1998 a 1999) v severním Vestfálsku (Düsseldorf) atd., atd. Ovšem nejen vzhledem k tomuto úctyhodnému výčtu nejrůznějších aktivit se Thomas neochvějně zařadil mezi bubenickou i producentskou elitu nikoli jen německé scény.

Jazz Pistols - 3 On The Floor (Lipstick Rec. 1997)   Jule Neigel Band - Alles! (Ariola/Sony BMG - 24. 8. 1998)