|
|


Eric Czar

Absolutní sluchař a multiinstrumantalista
(viol, p, g, cl, ds, s) Eric Czarnecki - rodák
z massachusettského Williamstownu - si uměním
vydělával už v 11ti, na prknech respektované scény
Williamstown Theatre pod vedením uznávaného
řeckého režiséra, producenta a pedagoga Nikose
Psacharopoulose. Co člen kabaretní kapely se ve zdejším
klubu setkával např. s brooklynským držitelem
Oscara za herecký výkon v Děvčeti pro zábavu
(1977) Richardem Stephenem Dreyfussem, 3x týdně se tu
hvězdy scházívaly a zpívaly všechno
možné, od divadelních písniček po jazz i
rock‘n’roll. Musel se tak naučit zpaměti hromadu
standardů, neboť, jak sám říká, se nikdy
pořádně nenaučil hrát z listu. Zlomovým
momentem se mu stal part torontského basisty Gary ‘Geddy’
Lee Weinriba ve videu k songu Tom Sawyer z otvíráku
8. studiového alba Moving Pictures (Anthem Records 1981)
kanadských progres-hardrockerů Rush, a jal se
zdokonalovat kopírováním - Leigh Gorman (Adam &
the Ants, Bow Wow Wow), Gordon Matthew Thomas ‘Sting’
Sumner (Police, Band Aid), Nicholas ‘Nick’ Beggs
(Kajagoogoo, Steve Hackett) či Alan Henry Spenner (David Coverdale,
Joe Cocker, Ted Nugent, Roxy Music). Kuchyňským nožem pak
‘odpražcoval’ jednu z kytar a pustil se do
repertoáru Percy Jonese (Soft Machine, Brian Eno, Steve
Hackett, Suzanne Vega) a Micka Karna (Japan, Dalis Car, Kate Bush).
Po střední škole odešel (1988) s našetřenou
tisícovkou do New Yorku, kde se 10 let pohyboval po různých
bytech i ubytovnách. S čírem a bez peněz spával
na 2palcové (5,08 cm) odhlučňovací pěně v kamarádově
studiu a vystupoval s hardcoristy Weedkiller. Až potkal
producenta Boba Helda, jehož Ericův neortodoxní styl
(kombinace prstové klasiky se slapem, tappingem i
hammeringem) fascinoval a nabídl mu angažmá u
newjerseyského hardrockového veterána Joe
Lynn Turnera (Rainbow, Deep Purple), lano dostal i bubeník
Weedkiller Kenny Kramme. Za 3 roky natočili pro MTM Music 3
desky - hardrockovky Holy Man (2000) a Slam (2001) a
hardrock-heavymetal JLT (2003). Nejdůležitější
ale bylo seznámení s tehdy ještě nepříliš
významným, leč obrovsky talentovaným
newhartfordským bluesrockovým kytaristou a zpěvákem
Joem Bonamassou, jenž ale měl již za sebou působení
s mississippskou legendou B. B. Kingem. Týmová
práce pro Turnera Bonamassu natolik uchvátila, že
Czara i Krammea přizval k asistenci na promoturné
sólového debutu A New Day Yesterday (Premier
Artists 2000). Nadešel jiný život, procestovali nejen
celé Státy a Kanadu, ale i Evropu. Absolvovali
přibližně 300 koncertů ročně a LPs (label J&R Adventures) So,
It's Like That (2002), Blues Deluxe (2003) a Had to
Cry Today (2004) patří k vůbec nejlepšímu,
co Joe kdy vytvořil. Koncem r. 2005 ale plodný konkubinát
skončil, neoficiální prameny tvrdí, že
Bonamassa neukočíroval ego, Eric totiž na podiu fungoval jako
druhý frontman a protože byl Kramme jeho dlouholetý
přítel, musel se prý také pakovat. Poté
se Eric vrhl na komponování, má na kontě
nespočet reklam, vyučuje a rovněž účinkuje sólově.
(ericczar.com)
|
|
|
|
|