Jeden z nejlepších, dodnes aktivních
bubeníků vyrůstal v connecticutském
Norwalku a s bicími začal ve 12ti, 5 let studoval piano a jako teenager hrál na baskytaru či saxofon. R. 1975 se přestěhoval a na
City College of New York navštěvoval středisko scénických umění
Aaron Davis Hall. Zde začal spolupracovat s osobnostmi jako
Albert Dailey,
Monty Waters,
Joe Lee Wilson nebo
Sheila Jordan a v r. 1977 ve wisconsinském
Milwaukee se
Sonny Rollinsem. R. 1978 nastoupil do kvintetu
Dave Liebmana a podnikl svůj první evropský zájezd s
Johnem Scofieldem, s nímž počátkem 80. let 20. stol. spolu se
Stevem Swallowem působil v notně proslaveném triu. V r. 1983 se stal členem ansámblu
Gil Evans Orchestra a účinkoval se
Stanem Getzem. Později se připojil ke kvartetu
Eliane Elias/
Randy Brecker,
Gary Burton a
Toots Thielemans. R. 1987 podstoupil turné s formací
Michael Brecker Quintet, se kterou natočil Grammy (
1988) oceněný titul
Don't Try This At Home (
Impulse! 1988). V r. 1992 fungoval s
Carla Bley Big Bandem a téhož roku ho pro své
varhanní trio angažoval
John Abercrombie. Během pestré kariéry měl co do činění s takřka každým, kdo ve světě jazzu něco znamená. Mezi jeho další dlouhodobé kolegy též patří:
Bob Brookmeyer,
Vic Juris,
James Moody,
Joe Sample,
Ohad Talmor,
Kenny Wheeler a mnoho dalších, víceméně nezávislých prominentů všech generací bez ohledu na žánr. S kontrabasistou
Jayem Andersonem doprovázeli např.
Marii Schneider,
Boba Mintzera,
Mika Sterna,
Joe Lovana,
Lee Konitze,
Franka Zappu,
Toma Waitse atd. Rovněž je žádaným pedagogem, vyučuje na
Berklee College of Music,
New York University,
State University of New York,
The New School a mnoha konzervatořích po celém světě. Mimo to je firemním
hráčem a vývojářem značky
Zildjian a
istruktorem i koproducentem vydavatelství instruktážních materiálů
Hudson Music (
The Art of Playing Brushes).
adamnussbaum.net